Základy matematiky (1+2)
			
			
						
                témy prednášok
				
                - T01: pravidlá a úvod
- T02: matematická terminológia, výroky a dôkazy
- T03: množiny a číselné množiny
- T04: (ne)rovnice a funkcie: úvod
- T05: (ne)rovnice a funkcie: lineárne a kvadratické. nerovnice v súčinovom a podielovom tvare.
- T06: (ne)rovnice a funkcie: s absolútnou hodnotou a (od)mocninové
- T07: (ne)rovnice a funkcie: lineárne lomené
- T08: (ne)rovnice a funkcie: exponenciálne a logaritmické
- T09: (ne)rovnice a funkcie: goniometrické
- T10: postupnosti a rady
 T10+: limita postupnosti a limita funkcie
- T11: sústavy (ne)rovníc a (ne)rovnice s parametrom
- T12: planimetria
- T13: zhodné a podobné zobrazenia
- T14: stereometria
- T15: základné telesá a ich zobrazovanie
- T16: analytická geometria
- T18: komplexné čísla a rovnice s nimi
- T19: kombinatorika
- Ďalšie témy:
 T17: kužeľosečky
 T20: pravdepodobnosť a štatistika (samoštúdium z Boroša)
 T21: základy diferenciálneho a integrálneho počtu
Ďalšie materiály a literatúra
                
                    - praktická príprava na P/F a skúšku
- Mário Boroš: Maturita z matematiky, Ikar, 2022 (dôrazne odporúčam zakúpiť)
- Zbyněk Kubáček, Ján Žabka: Seminár z matematiky (1), Mapa Slovakia, 2017
- Zbyněk Kubáček, Ján Žabka: Seminár z matematiky (2), Mapa Slovakia, 2018
- Zbyněk Kubáček, Ján Žabka: Seminár z matematiky (3), Mapa Slovakia, 2020
- Pavel Čermák, Petra Červinková: Zmaturuj! z matematiky, Didaktis, 2004
- Pavel Čermák, Petra Červinková: Zmaturuj! z matematiky 2, Didaktis, 2006
- Zdeněk Vošický, Elena Kubáčková: Matematika, Fragment, 2007
- Marián Olejár a kol.: séria Zbierka vyriešených príkladov, Young Scientist
- ďalšie výučbové videá: elea a Rudolf Zrebný
- materiály/pomôcky odporúčam zakúpiť pre vlastnú potrebu, budeme ich používať aj v letnom semestri
Pravidlá hodnotenia
				
                    - na pripustenie ku skúške je potrebné získať min. 50b
- počas semestra je spolu možné získať max. 100b za priebežné domáce a bonusové úlohy
- domáce úlohy odovzdané po deadline bez náležitého zdôvodnenia sa nebudú hodnotiť, čiže budú za 0b. 
- domáce úlohy bez náležitého postupu a zdôvodnenia (napr. iba výsledky) sa nebudú hodnotiť, čiže budú za 0b. 
- v prípade nedosiahnutia aspoň 50b počas semestra je možné napísať jednu opravnú písomku na začiatku skúškového obdobia. Je z nej nutné získať aspoň 50% možných bodov. Po úspešnom absolvovaní písomky pristupujete ku skúške s minimálnym počtom bodov, čiže 50. Ďalšia opravná písomka nie je možná - v prípade, že nezískate ani v tomto opravnom termíne dostatok bodov za semester, hodnotenie predmetu je Fx.
- opravný "zápočtový" test je možné písať, len ak ste počas semestra získali aspoň 40b/100b a je vážny dôvod, prečo ste nezískali dostatok bodov (úraz, choroba, úmrtie v rodine atď.).
- je možné získať bonusové body za nájdenie chýb v materiáloch. Chybu treba nájsť a vyznačiť napr. v slajde a poslať mailom/cez MS Teams. Bod získa ten, kto danú chybu nahlási ako prvý. Prosím, vždy si stiahnite novú verziu prezentácie - materiály opravujem a aktualizujem priebežne.
- po úspešnom absolvovaní výučbovej časti semestra sa získané body naškálujú na polovicu a orezávajú, čiže ku skúške pristupujete s max. 50 "riadnymi" bodmi
- skúška má 50b a pozostáva z dvoch častí:	
 10b: pass/fail písomka - z 10 základných úloh je potrebné správne vyriešiť aspoň 8, inak študent nie je pripustený k písomnej skúške
 40b: písomná skúška (teoretické otázky, niekoľko zložitejších príkladov)
- na úspešné absolvovanie termínu skúšky je potrebné získať min. 25b
- stupnica: 
                    A: 100-90+   
                    B: 90-80+   
                    C: 80-70+   
                    D: 70-60+   
                    E: 60-51   
                    Fx: <51 
                    
- všetky otázky a pripomienky je možné vyriešiť emailom resp. formou konzultácií osobne/cez MS Teams, ktoré je však potrebné vopred dohodnúť. preferujem komunikáciu cez MS Teams chat.
- pri emailovej komunikácii akéhokoľvek typu prosím vždy používajte prefix "ZM" predmetu