Komplexnejsia praca so svetlami - OpenGL/GLUT


Uloha:
  • Sablona na dnesne cvicenie: ex2.cpp
  • Pracovat budete s podobnou scenou ako na minulom cviceni. Vase ulohy su nasledujuce:
    • Pridat do sceny styri symetricky rozmiestnene svetla (zlte, cervene, zelene a modre), ktorymi sa da pohybovat stlacenim 'z', 'x', 'a', 's', 'A', 'S', 'q', 'w' (podla vzoroveho riesenia).
    • Jednotlive svetla by sa mali dat vypinat/zapinat pomocou funkcnych klavesov [F1]-[F4]. Stav svetla ON/OFF by mal byt zobrazeny v lavom hornom rohu farbou zodpovedajucou farbe svetla.
    • Funkcnymi klavesami [F5]-[F7] by sa mal dat prepinat utlmovy rezim svetla (konstantny, linearny, kvadraticky). Tieto rezimy sa daju miesat, polozte vsak vzdy kvoli jednoduchosti jeden koeficient rovny 1 a zvysne 0.
  • Takto vyzera vysledna scena pri roznych nastaveniach:





Pomocny material a navody:
  • Hinty k rieseniu najdete priamo v sablone tam, kde treba doplnit prislusny kod. Vyuzite vedomosti z predosleho cvicenia a pripadne si pomozte tutorialmi na internete.
Prestudujte si funkcie
  • Zistite, aky je vyznam parametrov GL_CONSTANT_ATTENUATION, GL_LINEAR_ATTENUATION, GL_QUADRATIC_ATTENUATION vo funkcii glLighti(...).