Referát
Obsah referátu
Vyberte si reklamnú kampaň, ktorá zahŕňa aspoň 3 rôzne výstupy. Pod výstupmi sa rozumejú napr.:
- billboard, citylight, leták, plagát, olepený autobus ...
- reklamná strana v časopise
- webstránka špeciálne vytvorená pre kampaň či produkt resp. microsite (nie všeobecná webstránka firmy)
- online banner, propagačná hra alebo propagačná aplikácia
- televízna reklama, youtube video a pod.
- logo kampane alebo produktu z kampane (nie všeobecné logo spoločnosti)
(Odrážky v tomto zozname majú len cieľ ho sprehľadniť. Pokojne si nakombinujte výstupy aj z jedného riadku. Toto teraz píšem len aby sa niekto nezmotal, že musí vybrať 3 rôzne odrážky z týchto 6tich)
Spôsob písania
Vo svojom referáte sa sústreďte na vizuálnu komunikáciu a vizuálne prepojenie jednotlivých výstupov. Tu sú pre inšpiráciu otázky, ktoré by ste mali v referáte vedieť zodpovedať:
- Pre koho je určená kampaň a čo je hlavný odkaz kampane?
- Ako sa cieľová skupina kampane prejavuje na voľbe vizuálneho štýlu, farieb, fotografií, písma?
- Čím sú jednotlivé vizuálne výstupy prepojené, aby divák vedel, že k sebe patria?
- Čím sa jednotlivé vizuálne výstupy odlišujú a ako zohľadňujú špecifiká konkrétneho média? (napr. billboard má väčšie písmo a menej textu ako reklamná strana v časopise)
- Ako sa vo vizuále narába s pozornosťou? Nie je tam priveľa informácií? Nie sú tam nejaké texty umiestnené mimo záber pozornosti? Atď.
- Ako je vystavaná vizuálna hierarchia vo vizuále? Čo su primárne a sekundárne prvky vo vizuáloch? Je to dobre vystavané vzhľadom na prioritu informácií?
- Ako a čím je riadená pozornosť diváka vo vizuále?
- Aké farby sú použité, ako dobre zodpovedajú cieľom vizuálu a želanému štýlu?
- Aké fotografie alebo obrazy sú použíté, ako dobre zodpovedajú cieľom vizuálu a želaného štýlu?
- Ako sa narába s písmom, je dobre vybraté, zodpovedá želanému cieľu a štýlu?
- Zohľadňuje vizuál nejakú nadradenú korporátnu grafickú identitu, a ako?
Pri týchto otázkach zhodnoťte, čo je v rámci vizuálu dobre realizované a ako. Ak sú tam nejaké slabé miesta či chyby a nedostatky, nebojte sa písať aj o nich. Môžete aj navrhnúť, ako by to mohlo byť lepšie.
Pokiaľ to nemá súvis s vizuálmi a ich dizajnom, tak nepíšte veci ako v ktorom roku bola firma založená, akú má históriu, obrat, koľko míňa na reklamu a pod. To sú informácie, ktoré patria na iné predmety.
Formát referátu:
Výsledný referát uložte do PDF a uploadujte sem. Nepoužívajte .doc, .docx a podobné zverstvá. Tie slúžia na tvorbu dokumentov, nie na ich prezentovanie.
Rozsah referátu:
Dĺžka referátu sú 2-3 strany (500-800 slov). Referát obsahuje obrázky, o ktorých pojednáva alebo odkazy na online zdroje v prípade napr. videa.
|