Vizuálna komunikácia

Max points
70

Test

Max points
30

Referát

Obsah referátu

Vyberte si reklamnú kampaň, ktorá zahŕňa aspoň 3 rôzne výstupy. Pod výstupmi sa rozumejú napr.:

  • billboard, citylight, leták, plagát, olepený autobus ...
  • reklamná strana v časopise
  • webstránka špeciálne vytvorená pre kampaň či produkt resp. microsite (nie všeobecná webstránka firmy)
  • online banner, propagačná hra alebo propagačná aplikácia
  • televízna reklama, youtube video a pod.
  • logo kampane alebo produktu z kampane (nie všeobecné logo spoločnosti)

(Odrážky v tomto zozname majú len cieľ ho sprehľadniť. Pokojne si nakombinujte výstupy aj z jedného riadku. Toto teraz píšem len aby sa niekto nezmotal, že musí vybrať 3 rôzne odrážky z týchto 6tich)

Spôsob písania

Vo svojom referáte sa sústreďte na vizuálnu komunikáciu a vizuálne prepojenie jednotlivých výstupov. Tu sú pre inšpiráciu otázky, ktoré by ste mali v referáte vedieť zodpovedať:

  • Pre koho je určená kampaň a čo je hlavný odkaz kampane?
  • Ako sa cieľová skupina kampane prejavuje na voľbe vizuálneho štýlu, farieb, fotografií, písma?
  • Čím sú jednotlivé vizuálne výstupy prepojené, aby divák vedel, že k sebe patria?
  • Čím sa jednotlivé vizuálne výstupy odlišujú a ako zohľadňujú špecifiká konkrétneho média? (napr. billboard má väčšie písmo a menej textu ako reklamná strana v časopise)
  • Ako sa vo vizuále narába s pozornosťou? Nie je tam priveľa informácií? Nie sú tam nejaké texty umiestnené mimo záber pozornosti? Atď.
  • Ako je vystavaná vizuálna hierarchia vo vizuále? Čo su primárne a sekundárne prvky vo vizuáloch? Je to dobre vystavané vzhľadom na prioritu informácií?
  • Ako a čím je riadená pozornosť diváka vo vizuále?
  • Aké farby sú použité, ako dobre zodpovedajú cieľom vizuálu a želanému štýlu?
  • Aké fotografie alebo obrazy sú použíté, ako dobre zodpovedajú cieľom vizuálu a želaného štýlu?
  • Ako sa narába s písmom, je dobre vybraté, zodpovedá želanému cieľu a štýlu?
  • Zohľadňuje vizuál nejakú nadradenú korporátnu grafickú identitu, a ako?

Pri týchto otázkach zhodnoťte, čo je v rámci vizuálu dobre realizované a ako. Ak sú tam nejaké slabé miesta či chyby a nedostatky, nebojte sa písať aj o nich. Môžete aj navrhnúť, ako by to mohlo byť lepšie.

Pokiaľ to nemá súvis s vizuálmi a ich dizajnom, tak nepíšte veci ako v ktorom roku bola firma založená, akú má históriu, obrat, koľko míňa na reklamu a pod. To sú informácie, ktoré patria na iné predmety.

Formát referátu:

Výsledný referát uložte do PDF a uploadujte sem.
Nepoužívajte .doc, .docx a podobné zverstvá. Tie slúžia na tvorbu dokumentov, nie na ich prezentovanie.

Rozsah referátu:

Dĺžka referátu sú 2-3 strany (500-800 slov).
Referát obsahuje obrázky, o ktorých pojednáva alebo odkazy na online zdroje v prípade napr. videa.

Upload