Vizuálna komunikácia
Predmet v študijnom odbore Manažérska informatika na Fakulta manažmentu UK. Poskytuje základné informácie o vizuálnej komunikácii a obchodnej grafike z pohľadu jej tvorcov, jej odberateľov a jej prijímateľov. Študenti sa naučia o procesoch tvorby obchodnej grafiky, naučia sa chápať uvažovanie grafického dizajnéra, budú vedieť komunikovať v tomto obore a budú vedieť zásady vizuálnej reprezentácie dát či infografiky.
Hodnotenie
Predmet je hodnotený na základe záverečného testu (70 bodov) a vypracovaného referátu (30 bodov). Výsledné hodnotenie je na základe tejto stupinice:
A | B | C | D | E | Fx |
---|---|---|---|---|---|
100 - 91 | 90 - 81 | 80 - 71 | 70 - 61 | 60 - 51 | 50 - 0 |
Referát
Každý študent individuálne vypracuje rozbor existujúcej kampane obchodnej grafiky. Analýza zohľadňuje vedomosti získané na prednáškach. Úlohou je určiť hlavnú správu kampane, jej prostriedky, dizajnérske rozhodnutia urobené v kampani. Je treba nájsť silné aj slabé miesta vizuálov, navrhnúť možné vylepšenia. Dôležité je určiť čo navzájom prepája jednotlivé vizuálne výstupy kampane, ako sa pracuje s fotografiami, či je dobre vedená pozornosť cez vizuál, ako sa pracuje s farbami, s písmom...
Kampaň si študent vyberá sám a musí zahŕňať aspoň 3 rôzne výstupy. Pod výstupom sa rozumie napr. billboard, reklamná stránka v časopise, webstránka špeciálne vytvorená pre kampaň, online banner, televízna reklama, citylight, leták, plagát...
Dĺžka referátu je 1-3 strán (500-800 slov). Referát obsahuje obrázky, o ktorých je v ňom reč alebo odkazy na online zdroje v prípade napr. videa.
Slajdy z prednášok
UPOZORNENIE: Slajdy nie sú študijný materiál. Slúžia len na pripomenutie si kostry učiva a ako miesto, kde nájdete odkazy na ďalšie zdroje.
Názov | Slajdy | |
01 | Úvodná prednáška | viscom_01_2014.pdf |
02 | Vizuálne vnímanie | viscom_02_2014.pdf |
03 | O farbách | viscom_03_2014.pdf |
04 | Dizajn loga | viscom_04_2014.pdf |
05 | Grafický dizajn I: Rozloženie | viscom_05_2014.pdf |
06 | Grafický dizaj II: Štýl | viscom_06_2014.pdf |
07 | Grafický dizajn III: Písmo | viscom_07_2014.pdf |
08 | Biznis obchodnej grafiky | viscom_08_2014.pdf |
09 | Výstupy a technológie | viscom_09_2014.pdf |
10 | Vizuálna reprezentácia informácií 1 | viscom_10_2014.pdf |
11 | Vizuálna reprezentácia informácií 2 | viscom_11_2014.pdf |
12 | Záverečný test | test2013.pdf |