Buffer Objects (Vertex Buffer & Element Buffer Objects)
Aplikácia
- Deklarácie
- - deklarácia premennej pre uloženie identifikátora Buffer Objektu
- Inicializácia
- - získanie identifikátora buffer objektu a jeho uloženie do premennej
glGenBuffers
- - pripnutie identifikátora buffer objektu na jeden zo zabudovaných typov buffer objektov v OpenGL (GL_ARRAY_BUFFER, GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER,...)
glBindBuffer
- - naplnenie typu bufferu cez pripnutý identifikátor buffer objektu
glBufferData
- - odopnutie identifikátora buffer objektu zo zabudovaného typu buffer objektu v OpenGL
glBindBuffer(...,0);
- Použitie Vertex Buffer Object
- - pripnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer
- - nastavenie pointera NULL pre požadovaný typ dát
glVertexPointer , glVertexAttribPointer , ...
- - odopnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER,0);
- - aktivovanie použitia pola vertex atribútov
- - rendering
- - deaktivovanie použitia pola vertex atribútov
Použitie Element Buffer Object (Index Buffer)
- pripnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer
- použitie pointra NULL pri renderingu
glDrawElements
- odopnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer(GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER,0);
|