Buffer Objects (Vertex Buffer & Element Buffer Objects)

Aplikácia
Deklarácie
- deklarácia premennej pre uloženie identifikátora Buffer Objektu
Inicializácia
- získanie identifikátora buffer objektu a jeho uloženie do premennej
glGenBuffers
- pripnutie identifikátora buffer objektu na jeden zo zabudovaných typov buffer objektov v OpenGL (GL_ARRAY_BUFFER, GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER,...)
glBindBuffer
- naplnenie typu bufferu cez pripnutý identifikátor buffer objektu
glBufferData
- odopnutie identifikátora buffer objektu zo zabudovaného typu buffer objektu v OpenGL
glBindBuffer(...,0);
Použitie Vertex Buffer Object
- pripnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer
- nastavenie pointera NULL pre požadovaný typ dát
glVertexPointer, glVertexAttribPointer, ...
- odopnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER,0);
- aktivovanie použitia pola vertex atribútov
- rendering
- deaktivovanie použitia pola vertex atribútov
Použitie Element Buffer Object (Index Buffer)
- pripnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer
- použitie pointra NULL pri renderingu
glDrawElements
- odopnutie identifikátora buffer objektu na zabudovaný typ GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER buffer objekt v OpenGL
glBindBuffer(GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER,0);