2. Úloha z počítačového videnia (celkovo za 13 bodov)
Dátum odovzdania: Cvičenie 10.12.
Zadanie: Vstupom pre váš program budú 3 šedotónové obrazy rovnakej veľkosti - prvá scéna (s1); prvá scéna, do ktorej umiestnime nový objekt (s1+o); druhá scéna (s2). Vašou úlohou bude automaticky umiestniť obraz objektu o do scény 2 (pozícia bude rovnaká ako v scéne 1). Objekt je jasne viditeľný, má nezanedbateľné rozmery.
Poznámky:
  1. Objekt o v s1+o sa skladá z jednej časti bez dier.
    + 3 body - o v s2+o nebude mať žiadne diery
  2. s1 a s1+o môžu byť dve rôzne snímky, a teda môžu napr. obsahovať rôzny šum. Pridaním objektu do scény sa tiež jemne mení osvetlenie scény a tiež je možný maličký posun kamery.
    + 3 body - nebude sa prenášať šum a ostatné vplyvy
  3. Veľký kontrast medzi pozadím a objektom spôsobuje, že hranica objektu je pozadím ovplyvnená. Toto môže byť po vložení objektu do s2 viditeľné. Jedno z riešení je po vložení do s2 rozmazať (iba!) hranicu medzi s2 a o.
    + 3 body - odstránenie neprirodzeného prechodu medzi s2 a o (ľubovoľným spôsobom)
Základná funkčná implementácia bude ohodnotená 4 bodmi.

Príiklady vstupných obrázkov 1:
vstupny obrazok vstupny obrazok vstupny obrazok

Možné výsledky 1 (druhý je lepší, pretože koláčik je z definicie (poznámka 1.) bez diery):
vstupny obrazok vstupny obrazok

Príiklady vstupných obrázkov 2:
vstupny obrazok vstupny obrazok vstupny obrazok

Možné výsledky 2 (druhý je lepší, tretí naj):
vstupny obrazok vstupny obrazok vstupny obrazok


Bonus: (za 4 body)

Vsetko ostava v platnosti, avsak mame faberne obrazky. Chceme, aby sa do s2 nepreniesol tien objektu o.

Príiklady vstupných obrázkov 3:
vstupny obrazok vstupny obrazok vstupny obrazok

Mozny vysledok 3:
vstupny obrazok