RNDr. Jana Běhal Dadová4>
procedurálne modelovanie, analýza pohybu, riadenie davu
dadova@sccg.sk
M113 KAGDM
stránka predmetu: upg.sccg.sk, gsvm.sccg.sk - tu nájdete všetky dôležité termíny a podmienky
Treba sa prihlásiť na stránku. Všetky informácie o odovzdávaniach, zadaniach a bodoch sa dozviete na tejto stránke.
0a. cvičenie (Tvorba web stránky) >>
0b. cvičenie (Tvorba panorámy) >>
1. cvičenie (Základy Blenderu) >>
Download Blender 2.56 Beta
Hotkeys for Blender 2.50
Video Tutorial - Blender Interface
- Skratky z cvičenia:
- G = grab (posúvame objekt)
- R = rotate (otáčame objekt)
- S = scale (škálujeme objekt)
- Shift + A = pridanie Objektu do scény
- Tab = prepínanie medzi Object mode/Edit mode
- I = Insert Key (pridá keyframe animácie)
- 1 = pohľad spredu, 3 = pohľad zboku, 7 = pohľad zhora, 0 = pohľad z kamery, 5 = perspektiva/ortogonálne premietanie
- Práca s myšou:
- Pravé tlačítko = select, výber čohokoľvek, záleží od Mode v ktorom pracujeme
- Ľavé tlačítko = potvrdenie voĺby, znova záleží s čím sa pracuje
- Stredné tlačítko = zatlačenie a ťahanie otáča objekt
- Koliesko = Zoom
- Stredné tlačítko + Shift = posúva pracovnú plochu
2. cvičenie (Práca s mesh) >>
Užitočné linky:
Tutoriály k modelovaniu
Modelovanie kopy balónov
- Skratky z cvičenia, väčšina funguje len v Edit mode:
- W = ďaľšie menu pre prácu s geometriou
- Shift + medzernik = aktuálna obrazovka je full screen
- F = pridanie steny medzi označené 3-4 vrcholy
- E = extrudovanie označených vrcholov
- N = menu napravo
- T = menu naľavo
- Alt + RMB (Right mouse button) = Označí celú cestu po modeli od bodu
- Ctrl + R = Rozkrojí model po ceste od kliknutého miesta
- K = Knife - nakrája model, podľa nakreslenia (musia byť stený vybrané, ktoré chceme krájať a pri kreslení držíme K a ľavé tlačítko myši)
- X = zrušenie vrcholov, hrán, alebo strán podľa výberu
- V = zdvojenie vrcholu
3. cvičenie (Základy materiálov a textúr) >>
4. cvičenie (Základy animácie, animácia po krivke) >>
- Ctrl + P = Make Parent (treba dávať pozor na poradie, v akom máme objekty vybrané)
- I = Insert Keyframe - pridá Keyframe označených objektov do animácie
- Alt + A = spustí náhľad animácie v 3D okne
- Ctrl + M + X = preklopí aktívne objekty cez x-ovú os
- Alt + P = Clear Parent
Užitočné linky:
Animácia po krivke
Nastavenie rýchlosti animácie po krivke
Animácia po krivke
5. cvičenie (Vytvorenie kostry, animácia - Rigging) >>
Užitočné skratky:
- Ctrl + P = Make Parent (treba dávať pozor na poradie, v akom máme objekty vybrané)
- I = Insert Keyframe - pridá Keyframe označených objektov do animácie
- Alt + A = spustí náhľad animácie v 3D okne
- Ctrl + M + X = preklopí aktívne objekty cez x-ovú os
- Alt + P = Clear Parent
Na stiahnutie:
Gus.blend - základný mesh, ktorý použijeme na cvičení
Jim.blend - zložitejšia kostra
Užitočné linky:
Jednoduchá animácia pomocou kostry, toto budeme robiť na cvičeniach
Inverzná kinematika pre jednoduchý model
Rozsiahly Step-by-step tutoriál na vytvorenie postavičky s geometriou, kostrou, animáciu, nastavením renderingu.
Ako sa vytvorí Face Rig
Séria video tutoriálov ako spraviť správne nastavenie kostry spodnej končatiny - dosť detailné...
6. cvičenie (Srsť, vlasy, texture paint) >>
Užitočné skratky:
- Ctrl + T = track to (musia byť oba objekty označené)
- P = pin
Užitočné linky:
z predchádzajúceho cvičenia inverzná kinematika
Making Hairy Balls - tutoriál o užitočných nastaveniach pre srsť
Creating Hair- tutoriál o rôznych metódach pre modeleovanie vlasov
Hair and fur - Špecifikácia nastavení pre srsť a vlasy pre Blender
Texture Unwrap
7. cvičenie (ShapeKeys, vytvárame oko) >>
Užitočné skratky:
- Ctrl + Shift + Alt + C = zmena počiatku Objektu
- Shift + S (Snap To) = zmena 3D kurzora
- Ctrl + 0 = pokiaľ máme zároveň vybranú kameru, tak nam prepne renderovanie a aj pohľad z tejto kamery
Užitočné linky:
ShapeKeys
Tutoriál na Pixarovské oči
8.cvičenie (Špeciálne materiály, šaty) >>
Užitočné linky:
Simulácia šiat
9. cvičenie (Svetlá, nodes) >>
Užitočné linky:
Three Point Lighting - ako nastaviť 3-bodové osvetlenie v Blenderi
Manuál pre nastavenia osvetlenia v Blenderi
Manuál pre nastavenie okolitého sveta