UPG - Úvod do počítačovej grafiky 2014
Cieľom predmetu je poskytnúť úvodnú predstavu o motivácii a štruktúre počítačovej grafiky a jej najdôležitejších aplikáciách s dôrazom na algoritmický prístup k riešeniu problémov. Na cvičeniach študent získa základné vedomosti a zručnosti v tvorbe webstránok, panorám a 3D modelov s animáciou. Model s animáciou budeme vytvárať v prostredí 3D modelovacieho softvéru Blender.
Cvičenia
- Cvičenie 19.2.2014
Úvodné informácie o cvičeniach a podmienky v pdf
Tvorba web stránok
Free templates
w3schools.com - stránka o tvorbe webu s interaktívnymi tutoriálmi
- Cvičenie 26.2.2014
Osobné webstránky na školskom serveri - návod
Ako pridať Favicon na vašu webstránku
Tvorba panorám
Ako odfotiť sférickú (360x180) panorámu s fisheye
Softvér pre spojenie fisheye fotiek, ktorý vytvorí sférickú panorámu
Netreba vytvárať sférickú panorámu, stačí cylindrická, ale musí mať 360 stupňov. Pri fotení treba dodržať zásadné podmienky:
- otáčať sa na mieste
- nepribližovať a neodďaľovať
- nemeniť výšku a sklon fotoaparátu
- fotiť na výšku
- zachovať dostatočné prekrytie fotiek
- manuálne vyvážiť bielu farbu
Free software pre spojenie fotografií do cylidrickej panorámy:
Dermandar
Hugin
Autostitch
Zoner Panorama Maker
Panorama Viewer Software
WebGL Panorama Viewer pre sférické panorámy
Cylindrické panorámy:
Flash Panorama Viewer
HTML5 Panorama Viewer
PTViewer
- Cvičenie 5.3.2014
Základná práca so softérom Blender, Základné modelovacie techniky
Bonusová úloha za 1 bod:
Vymodelujte v softvéri Blender stoličku podľa predlohy
Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 12.3.2014.
- Cvičenie 12.3.2014
Základné modelovacie techniky:
- Spin Tool
- Mirror Modifier
- Extruding, Subdivision Surface Modifier
- Proportional Editing
Materiály a textúry:
- zlatý a strieborný materiál; skúste vytvoriť priehľadný materiál, napr. sklo
- Coca Cola plechovka - rôzne textúry pre jednotlivé časti modelu
Bonusová úloha za 1 bod:
Vymodelujte v softvéri Blender vidličku. Návod na vymodelovanie lyžičky je tu.
Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 19.3.2014.
- Cvičenie 19.3.2014
Materiály a textúry:
- Šachovnica - Array Modifier
- CubeCraft - UV-mapping
Základné animácie:
- Jet Plane Manoeuvre a Barrel or Victory Roll
- Jet Plane Manoeuvre the Loop the Loop by Following a Path
- Cvičenie 26.3.2014
Časticové systémy:
Bonusová úloha za 2 body:
Vytvorte animáciu s lietadlom, ktoré počas letu vystrelí raketu. Raketa zasiahne nejaký predmet a ten následne exploduje. Netreba to renderovať. Stačí poslať blender file. Návod na animáciu letu lietadla a aj samotný model lietadla je tu.
Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 2.4.2014.
- Cvičenie 2.4.2014
Kostra a animácia postavičky:
- Cvičenie 9.4.2014
Armature Rigging – Google Android:
- Cvičenie 16.4.2014
Kostra pre postavičku a animácia skoku:
Lighting and Rendering
Bonusová úloha za 2 body:
Vytvorte jednoduchú postavičku, pridajte jej kostru s inverznou kinematikou a následne urobte animáciu s minimálne tromi keyframe-ami. Netreba to renderovať. Stačí poslať blender file.
Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 30.4.2014.
- Cvičenie 30.4.2014
- Cvičenie 7.5.2014
- Cvičenie 14.5.2014
- Cvičenie 21.5.2014
Stránka predmetu: gsvm.sccg.sk/upg
Ak máte záujem o konzultácie, pošlite mi mail s tým, čo chcete konzultovať.
Moja mailová adresa: uhlikova@sccg.sk