Ivana
Uhlíková

UPG - Úvod do počítačovej grafiky 2014

Cieľom predmetu je poskytnúť úvodnú predstavu o motivácii a štruktúre počítačovej grafiky a jej najdôležitejších aplikáciách s dôrazom na algoritmický prístup k riešeniu problémov. Na cvičeniach študent získa základné vedomosti a zručnosti v tvorbe webstránok, panorám a 3D modelov s animáciou. Model s animáciou budeme vytvárať v prostredí 3D modelovacieho softvéru Blender.


Cvičenia

  1. Cvičenie 19.2.2014

    Úvodné informácie o cvičeniach a podmienky v pdf

    Tvorba web stránok
    Free templates
    w3schools.com - stránka o tvorbe webu s interaktívnymi tutoriálmi

  2. Cvičenie 26.2.2014

    Osobné webstránky na školskom serveri - návod
    Ako pridať Favicon na vašu webstránku

    Tvorba panorám
    Ako odfotiť sférickú (360x180) panorámu s fisheye
    Softvér pre spojenie fisheye fotiek, ktorý vytvorí sférickú panorámu
    Netreba vytvárať sférickú panorámu, stačí cylindrická, ale musí mať 360 stupňov. Pri fotení treba dodržať zásadné podmienky:
    • otáčať sa na mieste
    • nepribližovať a neodďaľovať
    • nemeniť výšku a sklon fotoaparátu
    • fotiť na výšku
    • zachovať dostatočné prekrytie fotiek
    • manuálne vyvážiť bielu farbu
    Free software pre spojenie fotografií do cylidrickej panorámy:
    Dermandar
    Hugin
    Autostitch
    Zoner Panorama Maker

    Panorama Viewer Software
    WebGL Panorama Viewer pre sférické panorámy
    Cylindrické panorámy:
    Flash Panorama Viewer
    HTML5 Panorama Viewer
    PTViewer

  3. Cvičenie 5.3.2014

    Základná práca so softérom Blender, Základné modelovacie techniky

    Bonusová úloha za 1 bod:
    Vymodelujte v softvéri Blender stoličku podľa predlohy
    Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 12.3.2014.

  4. Cvičenie 12.3.2014

    Základné modelovacie techniky:
    • Spin Tool
    • Mirror Modifier
    • Extruding, Subdivision Surface Modifier
    • Proportional Editing
    Materiály a textúry:
    • zlatý a strieborný materiál; skúste vytvoriť priehľadný materiál, napr. sklo
    • Coca Cola plechovka - rôzne textúry pre jednotlivé časti modelu

    Bonusová úloha za 1 bod:
    Vymodelujte v softvéri Blender vidličku. Návod na vymodelovanie lyžičky je tu.
    Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 19.3.2014.

  5. Cvičenie 19.3.2014

    Materiály a textúry:
    • Šachovnica - Array Modifier
    • CubeCraft - UV-mapping

    Základné animácie:
    • Jet Plane Manoeuvre a Barrel or Victory Roll
    • Jet Plane Manoeuvre the Loop the Loop by Following a Path

  6. Cvičenie 26.3.2014

    Časticové systémy:
    Bonusová úloha za 2 body:
    Vytvorte animáciu s lietadlom, ktoré počas letu vystrelí raketu. Raketa zasiahne nejaký predmet a ten následne exploduje. Netreba to renderovať. Stačí poslať blender file. Návod na animáciu letu lietadla a aj samotný model lietadla je tu.
    Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 2.4.2014.

  7. Cvičenie 2.4.2014

    Kostra a animácia postavičky:

  8. Cvičenie 9.4.2014

    Armature Rigging – Google Android:

  9. Cvičenie 16.4.2014

    Kostra pre postavičku a animácia skoku:
    Lighting and Rendering
    Bonusová úloha za 2 body:
    Vytvorte jednoduchú postavičku, pridajte jej kostru s inverznou kinematikou a následne urobte animáciu s minimálne tromi keyframe-ami. Netreba to renderovať. Stačí poslať blender file.
    Odovzdávanie na cvičeniach alebo mailom na: uhlikova@sccg.sk do 30.4.2014.

  10. Cvičenie 30.4.2014


  11. Cvičenie 7.5.2014


  12. Cvičenie 14.5.2014


  13. Cvičenie 21.5.2014


Stránka predmetu: gsvm.sccg.sk/upg

Ak máte záujem o konzultácie, pošlite mi mail s tým, čo chcete konzultovať.

Moja mailová adresa: uhlikova@sccg.sk

. . . . . . . . . . . . . . . .