PG KZVI cv1

Ja som ja a je mi fajn:)

header - jar

Čo je počítačová grafika

  • Definícia: vedná disciplína, ktorá sa zaoberá transformáciou údajov na grafické zobrazenia a naopak. Počítačová grafika sa zaoberá manipuláciou s vizuálnymi a geometrickými informáciami pomocou výpočtovej techniky.
  • Termín “Computer Gaphics” zaviedol okolo roku 1960 William Fetter (1928-2002) – letecké inžinierstvo
  • História sa prekrýva s históriou virtuálnej reality, počítačových hier, animácie a simulácií

Stručná história počítačovej grafiky

  • 1960: Vektorový (kaligrafický) monitor.
  • 1962: I. E. Sutherland, "Sketchpad: A Man-Machine Graphical Communication System," Ph.D. Thesis, MIT.
  • 1970: Nástup rastrovej grafiky.
  • 70-te r.: Osvetľovacie algoritmy (Goraude and Phong shading - tieňovanie).
  • 1980: Renderovacie algoritmy (Ray Tracing – metóda sledovania lúča).
  • 1984: GUI - X Window System.
  • 1990+: Dominancia SGI v oblasti high end počítačovej graficky a GS
  • Koniec 90-tych rokov 20. stor.: prienik PC s výkonným grafickým akcelerátorom do bežných PC

Rozšírenú históriu počítačovej grafiky môžte nájsť na: A Brief History of Computer Graphics a HISTORY OF COMPUTER GRAPHICS .

Oblasti počítačovej grafiky

  • Grafické systémy
    • Animačné systémy
    • Renderovacie systémy
    • 2D grafické systémy (Photoshop, GIMP)
    • 3D grafické systémy (Blender, 3D max)...
  • Virtuálna realita
    • Virtuálne múzeá
    • Hry
    • Multimediálne systémy...
  • Geografické informáčné systémy (GIS)
  • Human-computer interaction (HCI)
  • Vizualizácia informácií
    • Medicínske informácie ...

Delenie počítačovej grafiky a jej aplikácie

  • Geometrické Modelovanie
  • Vizualizácia dát
  • Rekonsštrukcia dát
  • Číslicové spracovanie obrazu
  • Vyučovanie
  • Zábava
  • Webstránky
  • Interaktívne aplikácie